Home | Calendar | Register | Member List | Active Users | Stats | FAQ | Search | Private Messages | User Options | Homepage

Print This Topic    Mark Topic as Unread 

Poster

Status: Administrator

Registered: Nov 19, 2001
IP: Logged
Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) [Message #1]

Nieuwe dans van Lady C! Off beat cha cha en past perfect op de heerlijke muziek van Reba McEntire - I'm Gettin' Over You, wat ook een off beat cha cha is. Het tempo van de muziek is vrij laag, 102 bpm, maar je moet door de vele syncopations, toch aardig doordansen om bij te blijven. Niet phrased, dus ook heel goed toepasbaar op andere cha cha's. Echter wèl geschreven als dans, op deze muziek van Reba, en niet als combinatie van pasjes. Veel pas combinaties zijn eigen inbreng en vooral de syncopated monterey turn met links is zeer ongewoon en vrij uniek. De overgang van het einde van de dans naar opnieuw het begin is ook verrassend origineel geschreven met veel draaien. De dans is in het begin niet makkelijk om te leren maar na tweede keer herhalen komt bij iedereen het juiste gevoel boven en gaat het steeds lekkerder. Oppassen dat je niet weg gaat dromen op de muziek want dat is in dit stadium nog funest! Probeer het echte cha cha ritme te vinden en gebruik je heupen om meer swing aan de dans te geven. Persoonlijk vind ik dit een zeer goed geschreven dans, waar alle ondergrond van jarenlange ervaring in naar boven komt en ik ben bijzonder trots op Connie! Latin movement en toch een country gevoel! Een aanrader! Echt waar!

Deze dans is opgenomen in het wedstrijdprogramma van de OPEN NOORD HOLLANDSE LINEDANCE COMPETITIE in de categorie Intermediate!

Toegevoegd!!
Deze dans staat samen met Cajun Tune in het CDN van oktober. Helaas hebben ze buiten onze schuld een ernstige tikfout gemaakt in Gettin' Over You! Tel 15 staat in het CDN als 1/2 draai maar moet zoals onze sheet vermeldt een 1/4 draai zijn! Anders wordt het een tweemuurs dans en loopt hij op dat stukje voor geen meter. Een rectifiecatie volgt in het volgende nummer.
Jammer, wij kunnen hier tot onze grote spijt helaas niets meer aan veranderen. Hopelijk komen veel mensen dit via onze website nog onder ogen. In onze dansdatabase staat dus de originele sheet ZONDER fouten!

Apr 03, 2003 at 11:59 PM
arionneke Offline

Status: Champ

Registered: Feb 23, 2003
Re: Gettin' Over You [Message #2]

Heel mooi nummer en een mooie dans alleen is hij moeilijker als dat hij lijkt. maar ik blijf oefenen. ooit zal die me helemaal lukken .

Apr 04, 2003 at 04:55 AM
Astrid van Eijk Offline
Status: Legend

Registered: Dec 25, 2001
Re: Gettin' Over You [Message #3]

Ik vind het een hele leuke dans, die anders is als andere. Ik dacht dat ik al wat gewend was, maar deze valt nog niet mee. Net als je denkt dattie zit en het gevoel van de cha cha er is en je mee kunt gaan zingen draai je finaal de andere kant op. Een uitdaging dus en kundig gemaakt

Apr 04, 2003 at 06:53 AM
Willem Offline

Status: Ace

Registered: May 03, 2002
Re: Gettin' Over You [Message #4]

Een dans die je niet zomaar even meeloopt. Het zijn namelijk geen pasjes die achter elkaar gezet zijn, het zijn figuren die je door moet krijgen.
Maar heb je die figuren te pakken zodat je de dans op gevoel kan doen, mmmmm...

Apr 04, 2003 at 09:33 AM
Pascal Offline

Registered: Oct 21, 2002
Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #5]

Alternatief Muziekje

Apr 04, 2003 at 01:34 PM
Jan Offline

Re: Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #6]

Quote:
Pascal wrote:
Alternatief Muziekje

Er zijn miljoenen cha cha's op dit tempo te vinden, dus ik zou zeggen probeer eens een paar van je favoriete muziekjes. Ideaal is 32 tellen phrasing, maar niet noodzakelijk.

een paar voorbeelden:
Alabama - Dancin' Shaggin'
Abba - Dancing Queen
Bellamy Brothers - Lovers Live Longer
Brooks & Dunn - Tequila Town
Carlene Carter - World Of Miracles
Enz..
Maar de song van Reba is echt heel mooi! Daarom heeft Connie daar ook voor gekozen.

Apr 04, 2003 at 02:05 PM
Labina Offline

Registered: Feb 08, 2003
Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #7]

moet wel blijven nadenken als je danst maar erg leuk

Apr 04, 2003 at 07:43 PM
henk Offline

Registered: Dec 10, 2002
Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #8]

That's different koek. Vond het erg leuk om hem van de choreografe te leren.
Lekker ritme met een aantal niet alledaagse tempowisselingen. Als je (de volgorde van) de figuren enigzins in je hoofd hebt, hoef je alleen nog maar naar de muziek te luisteren en het gaat als vanzelf.
Zodra ik de muziek heb zal ik hem zeker in het repertoire opnemen.

Apr 05, 2003 at 04:47 PM
henk Offline

Re: Re: Re: Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #9]

Quote:
Jan wrote:
Quote:
Jan wrote:
Quote:
Pascal wrote:
Alternatief Muziekje

Er zijn miljoenen cha cha's op dit tempo te vinden, dus ik zou zeggen probeer eens een paar van je favoriete muziekjes. Ideaal is 32 tellen phrasing, maar niet noodzakelijk.

een paar voorbeelden:
Abba - Dancing Queen
Enz..
Maar de song van Reba is echt heel mooi! Daarom heeft Connie daar ook voor gekozen.

Gewoon op de originele muziek dansen.
Als je het ritme te pakken hebt dan hoor je vanzelf wel welke andere lifemuziek geschikt is.

Apr 08, 2003 at 12:09 AM
Pascal Offline

Registered: Oct 21, 2002
Re: Re: Re: Re: Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #10]

Quote:
henk wrote:
Quote:
Jan wrote:
Quote:
Jan wrote:
Quote:
Pascal wrote:
Alternatief Muziekje

een paar voorbeelden:
Abba - Dancing Queen
Enz..

Gewoon op de originele muziek dansen.
Als je het ritme te pakken hebt dan hoor je vanzelf wel welke andere lifemuziek geschikt is.

Dat is nu juist het probleem, kan het liedje niet vinden
Apr 08, 2003 at 06:19 AM
henk Offline

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #11]

CD verkopen ze gewoon in de winkel

Apr 08, 2003 at 09:17 AM
Connie Offline

Status: Moderator

Re: Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #12]

Quote:
henk wrote:
CD verkopen ze gewoon in de winkel
o.a. bij Hitsound kost € 11,50

ik blijf mezelf, er zijn al anderen genoeg
Apr 08, 2003 at 10:51 AM
henk Offline

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #13]

Voor de meezingers

I changed my number
Bought some new clothes
Got some different records
And a new stereo
I'm gettin over you
I'm gettin over you

I'm going out dancing
Learning new jokes
I'm staying out later
Than I should I suppose
But I'm gettin over you
I'm gettin over you

I took our name off the mailbox
Redecorated our room
I'm not saying the hurtin's all gone
But it'll be gone soon

Chorus:
I'm gettin over you
So what if you're not here
I'm gettin' over you
And it'll happen one of these years

I ordered make-up
From Vogue magazine
I'm taking aerobics two nights a week
And I'm getting over you
Oh I'm getting over you

I'm gettin' over you
I'm gettin' over you

My friends come over
And they wonder why
Your picture's back on the wall
Instead of proving losing you
Don't bother me at all

Repeat Chorus

I'm gettin over you
Oh I'm gettin over you

Apr 08, 2003 at 11:21 AM
Jan Offline

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #14]

Speciaal voor onze Engelse sheet hebben we nog een paar funky alternatieven voor de liefhebbers. Hier is de complete lijst:
Music: I’m Gettin’ Over You – Reba McEntire CD album: Just A Little Love
Alternative music: Abba - Dancing Queen Bellamy Brothers - Lover Live Longer
Carlene Carter - World Of Miracles or any other 102 bpm cha cha!
Funky music: Billy Ocean - Caribbean Queen (113 bpm) CD: Greatest Hits
Michael Jackson - The Way You Make Me Feel (114 bpm) CD: Bad

Apr 12, 2003 at 10:47 AM
Jan Offline

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #15]

Deze dans staat samen met Cajun Tune in het CDN van oktober. Helaas hebben ze buiten onze schuld een ernstige tikfout gemaakt in Gettin' Over You! Tel 15 staat in het CDN als 1/2 draai maar moet zoals onze sheet vermeldt een 1/4 draai zijn! Anders wordt het een tweemuurs dans en loopt hij op dat stukje voor geen meter.
Jammer, wij kunnen hier tot onze grote spijt helaas niets meer aan veranderen. Hopelijk komen veel mensen dit via onze website nog onder ogen. In onze dansdatabase staat dus de originele sheet ZONDER fouten!

Sept 24, 2003 at 06:22 PM
Connie Offline

Status: Moderator

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #16]

in het novembernummer, gaan ze een correctie plaatsen

ik blijf mezelf, er zijn al anderen genoeg

Oct 04, 2003 at 05:16 PM
Cesar
Status: Gast
Registered: N/A
Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #17]

Deze blijft gewoon leuk!
De dans past perfect bij de muziek, heeft weinig standaard pasjes erin en door de acht-en-één aan het eind vloeit ie lekker over.

Ik ben er trots op dat ik de choreografe van deze dans wekelijks in levende lijve zie

Nov 07, 2003 at 12:03 AM
Jan Offline

Re: Gettin' Over You - Dans van de Week (14-2003) - Nieuwe dans van Lady C! Tip natuurlijk! [Message #18]

Deze dans is opgenomen in het wedstrijdprogramma van de OPEN NOORD HOLLANDSE LINEDANCE COMPETITIE in de categorie Intermediate!

Gefeliciteerd Connie! :thumb:

7 maart
Sport- en ontmoetingscentrum Veerburg
Sportlaan 21, 1761ZA Anna Paulowna

LINK!

De dansen welke op de competitiedag gedaan worden zijn:

Newcomer:
Ace in the hole
In Love

Novice:
Rainy Nights
Cha Cha For You

Intermediate:
It’s Alright
Gettin’ Over You

Advanced:
The Beast
Cha Cha Loco

Partner:
Love Me Tender
Rodeo Princes

Jan 06, 2004 at 11:11 AM

Surf To:
Username: Password: Lost your password?

tForum version b0.94.2.3 (© 2003 tForumDevTeam)

Disclaimer